

なつかしい!Carpenters

英会話のレッスンに行って来まして、Carpenters のTop Of The worldを発音に気をつけて歌の練習しました。この歌を選曲した先生には凄く感謝しています。(その先生、本当はマイケルジャクソンの歌を選曲したかったらしい)前々から歌も知っていて口ずさんでいたし、Carpentersが凄く大好きで、凄く歌いがいがありました。それ以外にも、Yesterday Once More,Sing A Song, We've Only Just Begun,Close to You,I Need To Be In Loveとかも実は、大好きなんです!!(もちろん、上記以外の歌も好きです。)余談ですが、ABBAの Dancing Queenとかも、もの凄くいいなあって思うなあ。
歌っていると、懐かしいって思いがこみ上げて来て、噛み締めながら歌いました。



Top Of The world

Such a feelin's comin' over me
There is wonder in 'most ev'ry thing I see
Not a cloud in the sky, got the sun in my eyes
And I won't be surprised if it's a dream

Everything I want the world to be
Is now comin' true especially for me
And the reason is clear, it's because you are here
You're the nearest thing to heaven that I've seen

I'm on the top of the world lookin' down on creation
And the only explanation I can find
Is the love that I've found ever since you've been around
Your love's put me at the top of the world

Somethin' in the wind has learned my name
And it's tellin' me that things are not the same
In the leaves on the trees and the touch of the breeze
There's a pleasin' sense of happiness for me

There is only one wish on my mind
When this day is through I hope that I will find
That tomorrow will be just the same for you and me
All I need will be mine if you are here

I'm on the top of the world lookin' down on creation
And the only explanation I can find
Is the love that I've found ever since you've been around
Your love's put me at the top of the world

I'm on the top of the world lookin' down on creation
And the only explanation I can find
Is the love that I've found ever since you've been around
Your love's put me at the top of the world

続きを読む


テーマ : 音楽的ひとりごと
ジャンル : 音楽

プロフィール

mina3939

Author:mina3939
大阪在住の音楽好き自由人♀。自分が大好き&友達に勧められた素敵な音楽を紹介したいと思いつきで2005年に初の音楽Blog「ミーナの音楽専科」を始める。事情で1年半で一旦閉鎖するが、2008年7月にAmeblo「ミーナの音楽大好き★」で復活。2009年2月にFC2に引っ越しして今に至る。音楽ジャンル問わず聴きます。当初はCDやDVDの紹介、ライブレポートを主体としていたが最近はyoutube載せたり、音楽のつぶやきも多いです。好き勝手ばかり書いてますが、つたない私のブログを観ていただけるだけで嬉しく思います♪コメントはお気軽にどうぞ!音楽に国境はない。音楽に励まされ、癒され、元気になれる。音楽はビタミン剤のようなものだと思います。感性も磨かれるし、感動でいっぱいです★

PS.H系&私に対する中傷のコメントは即、削除させていただきます、ご理解のほどよろしくお願いします。

最新記事
最新コメント
最新トラックバック
月別アーカイブ
カテゴリ
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QRコード
